معرفی دانشگاه آلبرتا مهاجرت تحصیلی به کانادا

معرفی دانشگاه آلبرتا

دانشگاه دولتی آلبرتا واقع در شهر ادمونتون یکی از دانشگاه‎‌های برتر آموزشی و تحقیقاتی کانادا است که دارای شهرت بین المللی در زمینه آموزش‎های عالی در علوم انسانی، علوم پایه، هنر، تجارت، مهندسی و پزشکی است. این دانشگاه در سال 1908 تاسیس شد و امروزه دانشجویانی از 156 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می‌‎کنند.

این دانشگاه دارای 18 دانشکده و دو کالج است. دانشکده‎‌ها در پنج پردیس –چهار پردیس در ادمونتون قرار گرفته و یکی در کامروز- هستند. پردیس شمالی دارای 150 ساختمان واقع در 50 بلوک درحاشیه رودخانه ساسکاچوان شمالی است. پردیس سنت ژان، پردیس زبان فرانسوی است با برنامه‌‎های متنوع آموزشی در مقاطع مختلف کالج، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که در قلب جامعه فرانکفون ادمونتون قرار گرفته است.

پردیس آگوستانا یک محوطه تاریخی در یک جامعه روستایی پر جنب و جوش است و فضای آموزشی مسکونی صمیمی دارد. پردیس جنوبی زمین‎ه‌های وسیعی برای تحقیقات کشاورزی دارد و دارای چندین مرکز تفریحی است. پردیس میدان انترپرایز مرکزی تحقیقی-صنعتی، در مرکز شهر ادمونتون برای دانشجویان وعلاقمندان به یادگیری و کارآفرینانی است که از تحقیقات روز ایجاد شغل می‎‌کند. دانشگاه آلبرتا در تلاش است تا با توسعه این مرکز، فرصت‎‌های مشارکتی را برای پیشرفت‎‌های اجتماعی و اقتصادی فراهم کند. چنین مراکزی نقش اساسی در رسالت دانشگاه در زمینه آموزش و یادگیری، تحقیق، خلاقیت و مشارکت در جامعه دارد.

دانشگاه آلبرتا 200 گرایش تحصیلی در مقطع کارشناسی و 170 گرایش در تحصیلات تکمیلی، مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، دارد. برخی از اساتید برجسته این دانشگاه ایرانی هستند. بسیاری از افراد برجسته و یا مشهور از جمله جو کلارک نخست وزیر اسبق کانادا و فیزیکدان سرشناس، ریچارد ادوارد تیلور که جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرده در زمره فارغ التحصیلان دانشگاه آلبرتا هستند. دانشگاه آلبرتا جزو 5 دانشگاه برتر کانادا و 100 دانشگاه برتر جهان است.

دانشگاه آلبرتا صدها گزینه را برای دانشجویان فراهم می‌‎کند تا فراتر از دوره‎‌های آموزشی، دانش و تجربه خود را گسترش دهند. در این دانشگاه بیش از 425 گروه و تشکل دانشجویی وجود دارد که فرصت‎های بیش‎تری را برای فعالیت‌‎های دانشگاهی، فرهنگی، تفریحی و سیاسی در اختیار دانشجویان می‎‌گذارند.

مطلب قبلی

با انواع فاند تحصیلی آشنا شوید

مطلب بعدی
اقامت اروپا از طریق کار

بهترین کشورها برای مهاجرت به اروپا از طریق کار

تولید محتوا
مطالب مرتبط