ایده ی تجاری عالی ایده‌ی کسب و کار

داشتن ایده عالی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق کافی نیست!

حتما برای شما هم پیش آمده که درگیر ایده‌ های خود شوید و تصور کنید که چقدر عالی، مهیج و الهام بخش هستند. شاید هم حس کنید که با آن‌ها می‌توانید جهان را تغییر بدهید و خیلی راحت یک میلیون دلار از اجرای آن درآمد کسب کنید.

اما پس از اینکه آن لحظات رویایی سپری شدند، انگیزه خود را از دست می‌دهید. ممکن است بیش از حد درگیر مشغله زندگی شوید و یا دوستان و خانواده‌تان از ایده شما ایراد بگیرند. چنین اتفاقاتی باعث می‌شود که انگیزه خود را از دست بدهید؛ چرا که تا آن لحظه فکر می‌کردید این بهترین ایده دنیا در سر شماست. در چنین شرایطی، ایده درخشان شما برای همیشه در یک دفتر یادداشت باقی می‌ماند و هرگز عملی نخواهد شد.

پایبندی به هر ایده‌ای سخت است. برای عملی کردن ایده، باید آن را مطرح کرده، تدارکات مورد نیاز آن را فراهم کرده و آن را اجرا کنید. حتی در صورت انجام تمامی این مراحل، باز هم ممکن است ایده شما شکست بخورد. این یک واقعیت است و البته واقعیت ناخوشایندی هم هست.

البته برای همه راحت‌تر هست که به جای دنبال کردن  خود و خطر کردن، دنباله‌رو راه دیگران باشند. ایده‌های عالی زیادی وجود دارند که هرگز عملی نمی شوند؛ چرا که یا به خویی بازاریابی نشده و یا طراحی آنها برای رسیدن به موفقیت چندان خوب نبوده است. به همین دلیل، یک کارآفرین باید به‌خوبی از تمامی مراحلی که برای به موفقیت رساندن ایده نیاز است، آگاهی داشته باشد. در نهایت هم اگر برای آنها یک سیستم مشخص داشته باشید احتمال موفقیت آن بیشتر خواهد شد.

مطلب قبلی
دلایل پیوستن به شتابدهنده

پیوستن به شتابدهنده برای توسعه کسب و کار

مطلب بعدی
چه عواملی باعث موفقیت برنامه‌های شتاب‌دهنده استارتاپ می‌شود؟

چه عواملی باعث موفقیت برنامه‌های شتاب‌دهنده استارتاپ می‌شود؟

تولید محتوا
مطالب مرتبط