پرداخت هزینه خسارت موبایل شما با بیمه بازار

این روزها قیمت کالاها و تجهیزات الکترونیکی‌ای مانند موبایل و تبلت آن‌قدر بالا رفته و زیاد شده که دیگه بی‌استثنا همه موقع خرید به فکر گارانتی محکم و درست و حسابی هم هستند. چرا که همه‌ی ما می‌دانیم بروز هر نوع خسارتی چقدر می‌تواند هزینه‌بردار باشد.

اما یادمان باشد گارانتی‌هایی که با خرید دستگاه ارائه می‌شود فقط ضمانت کننده نقص‌های سخت‌افزاری و شاید برخی نقص‌های نرم‌افزاری دستگاه است و نه انواع خسارت‌های احتمالی. سوالی که پیش می‌آید این است که اگر موبایل یا تبلتمان بر اثر ضربه، شکستگی و یا سرقت خسارت دید، چگونه می‌توانیم کاری کنیم که این خسارت را برای ما جبران کنند؟

بیمه موبایل روشی است که به شما اجازه می­دهد از پس این هزینه برآیید. با بیمه موبایل شما تمام خسارت‌هایی را که از دایره گارانتی خارج است به‌گونه‌ای دیگر جبران می‌کنید. شما با استفاده از بیمه موبایل علاوه بر تعمیر، امکان تعویض موبایل یا تبلت خود را نیز خواهید داشت؛ بنابراین می‌توان گفت بیمه موبایل در کنار گارانتی دستگاه، ضمانت بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد.

پوشش‌های بیمه موبایل

در این نوع بیمه، بیمه‌گذار انواع خسارت های احتمالی را در نظر گرفته و بر اساس آن موارد تحت پوشش خود را مشخص کرده است. ازجمله مواردی که بیمه موبایل جبران می‌کند به شرح زیر است:

  • خسارت و صدمات حاصل از حوادث طبیعی مانند زلزله، طوفان و سیل
  • خسارت و صدمات ناشی از آب‌خوردگی و نفوذ مایعات در دستگاه موبایل
  • نقص حاصل از نوسانات برق
  • سرقت موبایل
  • آتش‌سوزی

در این موارد موبایل یا تبلت شما حداکثر تا قیمت کامل آن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. البته این بیمه هم قوانین خاصی دارد و مثلا خسارت‌های عمدی به موبایل یا لوازم جانبی موبایل مثل باطری و شارژر و یا عیوب ظاهری موبایل مثل خراشیدگی رنگ و کلیه موارد تحت پوشش گارانتی مشمول این بیمه نیست.

حق بیمه موبایل چگونه تعیین می‌شود؟ 

حق بیمه گوشی موبایل برابر است با ۶ یا ۷ درصد قیمت تمام‌شده‌ی آن، ‌که نسبت به‌کلی یا جزئی بودن خسارت، نحوه محاسبه و پرداخت آن متفاوت است:

  • در خسارات و صدمات جزئی (با کسر درصد فرانشیزی که در قرارداد قید شده است) دستگاه تعمیر می‌شود و در صورت فقدان قطعه، هزینه خسارت به‌صورت نقدی پرداخت می‌گردد.
  • در خسارات کلی اگر دستگاه غیر قابل تعمیر باشد (با کسر درصد فرانشیز و درصد استهلاکی که در قرارداد آمده است) دستگاه مورد نظر تعویض می‌شود.

بیمه بازار دقیقاً چه می‌کند؟

به سایت بیمه بازار بروید و بر روی قسمت بیمه لوازم الکترونیکی کلیک کنید. شما در این قسمت می­توانید بعد از انتخاب پوشش­های دلخواه خود، بیمه سامان حامی را برای ثبت سفارش انتخاب کنید. برخی از پوشش­ها به صورت پیش‌فرض برای شما فعال است، مانند: خسارت تاچ و ال سی دی، خسارات ناشی از بلایای طبیعی، آب خوردگی و ولتاژ برق. سپس با ثبت مشخصات فردی و مشخصات گروه کالا، بیمه موبایل خود را از بیمه بازار بخرید و در اسرع وقت با ارسال رایگان در محل تحویل بگیرید.

یادتان باشد که برای بیمه کردن تلفن همراه یا تبلتتان در بیمه بازار نیازی به پلمپ بودن و یا صفر بودن آن نیست بلکه با اثبات سلامت دستگاه از طرف کارشناسان مربوطه می‌توانید گوشی موبایل خود را هر طور که می‌خواهید بیمه کنید.

مطلب قبلی

چرا بیمه عمر بخریم؟

مطلب بعدی

هفت نکته کلیدی در مصاحبه استخدامی

تولید محتوا
مطالب مرتبط