نقش حیاتی شتابدهنده‌ها در افزایش احتمال موفقیت استارتاپ‌ها

نقش حیاتی شتابدهنده‌ها در افزایش احتمال موفقیت استارتاپ‌ها

با توجه به نقش حیاتی شتابدهنده‌ها برای کارآفرینانی که به دنبال یک بازوی حمایتی برای کسب و کارشان هستند در ابتدا می‌بایست به خدمات شتابدهنده‌های استارتاپی پرداخت، شتاب‌دهنده‌هامجموعه‌های بسیار مفیدی هستند که کمک‌های مهمی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؛ نمونه خدماتی که شتاب‌دهنده‌ها به استارتاپ‌ها ارائه می‌دهند:

  • سرمایه اولیه به آن‌ها می‌دهند که به تدریج استارتاپ را از مرحله نوپایی عبور می‌دهد.
  • با داشتن منابع دانش تجاری، به استارتاپ‌ها مشاوره‌های کسب و کار می‌دهند.
  • فضای کاری و فرصت ساختن شبکه ارتباطی با کارآفرینان و فعالان صنعتی را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند.
  • همایش‌ها و کنفرانس‌هایی را برگزار می‌کنند که فرصت خوبی برای کارآفرینان است تا کسب ‌وکار خود را معرفی کنند و با سرمایه‌گذاران بیشتر آشنا شوند. یک تجربه آموزنده ارزشمند کسب می‌کنند و مزه دهان سرمایه‌گذار و مخاطب درمورد جذابیت و چشم‌انداز کسب‌وکارشان به دستشان می‌آید.

برنامه‌های شتاب‌دهنده بسیار رقابتی هستند و در برخی از شتاب‌دهنده‌های اسم و رسم‌دار مثل تک استارز (Techstars) میزان پذیرش یک تا دو درصد است. آنها چندین فاکتور مانند توانایی بالقوه استارتاپ‌ها را در فراتر رفتن از استانداردها و دوام و خلاقیت کسب‌وکار‌ها را ارزیابی می‌کنند. البته تیم پشت ایده به احتمال زیاد مهم‌ترین فاکتور ارزیابی است و نیم نگاهی هم به نیروی کاری با استعداد و ایده‌های تجاری دارند.

استارتاپ‌هایی که از فیلتر‌ها عبور کنند و پذیرفته شوند، به مدت سه ماه یک برنامه آموزشی فشرده و مشاوره حرفه‌ای کسب‌وکار دریافت خواهند کرد.

مطلب قبلی
چه عواملی باعث موفقیت برنامه‌های شتاب‌دهنده استارتاپ می‌شود؟

چه عواملی باعث موفقیت برنامه‌های شتاب‌دهنده استارتاپ می‌شود؟

مطلب بعدی
مراکز تزریق واکسن کرونا در کرج

مراکز تزریق واکسن کرونا در کرج

تولید محتوا
مطالب مرتبط