سفارش طراحی لوگو، از ابتدا تا انتها


طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شما میبایست برای فعالیت‌های تجاری، فرهنگی، علمی و… خود انجام دهید تا بتوانید با در اختیار داشتن یک لوگوی مناسب، خود را در ذهن مخاطب ماندگار سازید. از همین رو طراحی لوگو یک امر بسیار مهم است و می‌تواند برای شما بهترین تبلیغ محسوب شود.

اما یک لوگوی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای آن که بدانید یک لوگوی تاثیرگذار چه شرایطی باید داشته باشد، ادامه گزارش را به طور دقیق مطالعه کنید.

به ماندگاری لوگو توجه کنید

زمانی می‌توان یک لوگو را حرفه‌ای دانست که مخاطب شما در کمترین زمان ممکن هنگام مشاهده آن، اطلاعات مهمی به دست آورد و در عین سادگی آن، بتواند جذابیتش را مشاهده نماید. توجه داشته باشید لوگوی شما باید المان‌هایی از کارتان را به نمایش بگذارد و سبب شود آن تصویر در ذهن مخاطب شما تا مدت‌ها باقی بماند.

سادگی در طراحی لوگو را فراموش نکنید

بسیاری از افراد برای طراحی لوگو به دنبال طرح‌های بسیار پیچیده می‌روند. باید بگوییم این کار نه تنها جذابیتی ندارد بلکه مخاطب را مستأصل می‌کند و سبب می‌شود وی نتواند هیچ مفهومی را از آن برداشت نماید. پس به اصل سادگی در طراحی لوگوی خود توجه کنید تا برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود.

سادگی را با آسانی اشتباه نگیرید

سادگی در طراحی لوگو به هیچ عنوان برابر با آسان بودن طراحی شما نیست. در واقع برای داشتن یک لوگوی ساده باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا اصول حرفه‌ای طراحی یک لوگو رعایت شود نه این که تنها یک طرح ساده و بی‌ارزش را به عنوان لوگوی خود برگزینید.

هدف خود را از طراحی لوگو مشخص کنید

قبل از هر چیز باید بدانید که لوگوی شما قرار است در کجا ارائه شود و چه اهدافی را دنبال کند. همچنین شناخت مخاطب به شما کمک می‌کند تا طراحی تاثیرگذارتری داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که مشخص کنید لوگو برای چه فرد، گروه، سازمان یا محصولی طراحی می‌شود.

از متقاوت بودن نترسید

برای آن که به برند تبدیل شوید، باید در یک رقابت تنگاتنگی با رقبای خود عمل کنید. در این مسیر میبایست یک سبک خاص برای خود انتخاب کنید تا مخاطب با دیدن آن یاد شما بیوفتد. به هیچ عنوان یک لوگو را از جایی کپی نکنید و تمام تلاش خود را برای ابداع انجام دهید. نکته بسیار مهمی که باید توجه داشته باشید این است که هرگز نباید از طراحی متفاوت بترسید بلکه یک طراحی متفاوت اما هدفمند می‌تواند نتایج شگفت انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد.

به تایپوگرافی توجه کنید

سایز و فونت مناسب یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید با دقت گرفته شود و هدفمند باشد. اگر طرح لوگوی شما دارای متن است، باید فونت‌های متعددی را آزمایش کنید تا در میان آنها بهترین و مناسب‌ترین را برگزینید. هنگام انتخاب فونت توجه به سه نکته ضروری است:

  • فونت‌هایی که رواج بسیاری دارند را انتخاب نکنید
  • فونت را تا اندازه‌ای کوچک کنید قابلیت خواندن داشته باشد
  • از بیش از یک فونت در یک لوگو استفاده نکنید
  • از فونت خاص و سفارشی استفاده کنید

رنگ لوگو را هوشمندانه انتخاب کنید

شاید واژه تئوری رنگ را شنیده باشید اما می‌دانید معنای واقعی آن چیست؟ تئوری رنگ تمامی جوانب انتخاب یک رنگ اعم از روانشناسی، مخاطب شناسی، بررسی مفاهیم اجتماعی، بررسی مفاهیم فرهنگی و… را مد نظر قرار می‌دهد. اگر یک طراح بتواند تئوری رنگ را به درستی پیاده سازی کند، خواهد توانست یک لوگوی تاثیرگذار بیافریند. هنگام انتخاب رنگ به موارد زیر توجه کنید:

  • رنگ‌هایی را برگزینید که در چرخه رنگی به هم نزدیک هستند.
  • از انتخاب رنگ‌های بیش از حد روشن بپرهیزید.
  • لوگو باید در رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری جذابیت خود را حفظ نماید.
  • هنگام شکستن هر یک از اصول طراحی لوگو دلیل قانع کننده‌ای داشته باشید.
  • روانشناسی رنگ را به خوبی مد نظر قرار دهید.
  • به مفاهیم هر رنگ توجه کنید.
  • استفاده از رنگ‌های ویژه و منحصر به فرد را امتحان کنید.
مطلب قبلی

درباره‌ی تاریخچه اسباب کشی چه می‌دانید؟

مطلب بعدی

اینترنت اشیا: رویایی که محقق شده است

تولید محتوا
مطالب مرتبط